Dirty Stuff

Gestart door milocomarty, april 01, 2016, 01:57:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ik weet dat het model trein is anders denk je ze zijn echt heen mooi Martin .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er meer dan goed uit Martin, heb je trouwens de hele Vallejo winkel gekocht ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Merci !!! Ehm, bijna Jan, heb nog net geen verfrekken staan  ;)

Elke avond effe een uurtje soppen met verf en er gebeurt ook nog wat. Langzaam gaat het erder met deze kanarie wagen. Als privé wagen zal deze smerig maar zeker goed onderhouden zijn. Dus niet te ver doordraven eg ik dan maar. Zijkantjes moeten nog wat laatste details hebben, dak moet nog gebeuren..nu zit daar de vraag, wat is het materiaal wat ze gebruikten op een Duitse  G30?




Volgens mij gewoon dakleer. Bij foto's van oude wagens zie je ook wel is dat het kapot is en je de planken er onder kunt zien. Dit zijn dan wel wagens die uitgerangeerd zijn en klaar voor de sloop.

JohnT

Echt mooi gedaan :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Simpele weathering met pinwashes, heb een Athearn RtoR boxcar fgebruikt die ik laatst in Houten voor een prikkie heb gekocht.
Ondanks dat dat ding een mooi groen kleurtje had gellof ik ster in het verbleken van verf, ook wel faden genoemd. So let's start to fade.
Stap 1: Gebruik een mix van Vallejo wash white and olive greenom een vaag licht groen kleurtje te mixen die ik met de airbrush in dunne lagen opbreng. Blaas tussendoor de verf droog met de lucht uit de spuit wat kan als je een double action spuit hebt.
Step 2: Een aantal dunne laagjes satin varnish (ook Vallejo in dit geval)
Step 3: Start de pinwash op alle gleuven, kieren, naden en klinknagels met een Ammo wash for Nato camouflage in dit geval.
Step 4: Verwijderen van de overtollige wash met een vochtig penseel. Doop het ding in de odourless thinner en strijk hem wat droger op een stuk keukenrol. De kwast blijft vochtig genoeg om de wash weer te activeren, te verplaatsen en te verwijderen. Tussendoor schoonmaken op het stukkie keukenrol
Step 5: Streaks, maar dan met een bredere platte kwast, zelfde handeling om hem vochtig te maken. Beweging van boven naar beneden.
Dat zijn de eerste, bakkie is klaar voor meer weathering stappen..










Mooi effect rond de klinknagels.

btw, over dat dakleer, ik heb hier wel een velletje van een papieren zakdoekje voor gebruikt (zakdoekje uit elkaar halen) , je kunt dan ook kreukels imiteren door met een penseel het papier vorm te geven terwijl dit in de natte lijm zit. Opplakken, kleuren en meenemen in de weathering.

JohnT

Dat is iets wat ik al weet, maar wat ik niet zeker weet is of dat wel op het dak zit. Het kan ook een gebogen en gezette plaat alu zijn...

En dan nu roest,roest en meer roest. De eerste keer dat ik de echte artist oilpaints voor dit werk gebruik. Stippen en streaken met dit als resultaat. Verf is nog wat nat en glimmend en ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe lang die zooi moet drogen. Vroeger op de academie wel eens mee liggen knoeien en dat duurde soms meer als 2 weken..maar dat waren ook echte klodders. Wat bevalt me eraan is dat het eigenlijk net zo vergevingsgezind is als de enamels en dat je er wel erg subtiele patroontjes mee kunt maken. Heb hier alleen burned umber and burned sienna gebruikt maar zit er aan te denken ook wat raw umber wat een tint donkerder bruin is en het gele raw sienna erbij te gebruiken om wat meer roest tonen te krijgen. Wie weet, we gaan het zien..










juli 09, 2016, 09:40:04 #38 Last Edit: juli 09, 2016, 09:53:59 by JohnT
Werkt inderdaad goed die olieverven, gebruik in water oplosbare. Droogtijd valt wel mee het is maar heel dun wat je aanbrengt.

Over het dak, dat is lastig maar een dak uit één hele plaat zoals deze nu op de wagon zit zal het zeker niet geweest zijn.

Op een foto van het origineel lijkt het aluminium.



JohnT

Olieverf oplosbaar in water?
is dat niet in tegenspraak?

Wat ik nog weet uit mijn olieverf periode is dat die pas na 50 jaar echt droog is.
Dan begint de cracelee te vormen.
hoe heet dat ook al weer?
Lijnolie om het langzaam te laten drogen en cecatief om het snel te drogen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: JohnT op juli 09, 2016, 09:40:04
Over het dak, dat is lastig maar een dak uit één hele plaat zoals deze nu op de wagon zit zal het zeker niet geweest zijn.

Op een foto van het origineel lijkt het aluminium.

Zou DB te vergelijken zijn met NP?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: dutchbuilder op juli 09, 2016, 10:23:08
Olieverf oplosbaar in water?
is dat niet in tegenspraak?


Ton

Ja lijkt het op maar het bestaat wel ik heb het van Winsor.

Er zijn verschillende fabrikanten die deze verf maken, waaronder:

       
  • Royal Talens -- merknaam "Cobra"
  • Grumbacher -- "Max Artists' Oil Colors"
  • HK Holbein -- "Duo Aqua Oil"
  • Winsor & Newton -- "Artisan Water Mixable Oil Color",
  • Lukas â€" "Lukas Berlin"

JohnT

Ben hier nu wel klaar mee, paar pigmenten meer op het roestige dakkie, mix van  Ammo, AK, Vallejo en wat rommel uit de kunstenmakerswinkel. Beetje stof uit een potje Panpastel op de trucks en het onderstel en nog wat streak met een dark brown wash for green vehicles van Ammo. Toch wel leuk als je uit veeeeel kleurtjes kan kiezen.













Grappig dat de camera de kleur verandert als de achtergrond anders is, gebruik dezelfde studio lampen.

Weer mooi gelukt Martin. Ja dat is het effect van de omgeving die kleurverschillen. In een aquarium ook, zonder planten is alles wat bleek met planten overweegt een groene tint.

JohnT

Gebruik je in Photoshop kleurcorrectie? Of een ander programma.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N