Dirty Stuff

Gestart door milocomarty, april 01, 2016, 01:57:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Onderstel is erg goed gelukt, net als de rest!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Van welk merk zijn deze Martin?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Dank je. Mike Engler wilde dat weten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

juni 28, 2016, 18:13:03 #20 Last Edit: juni 28, 2016, 19:43:56 by milocomarty
Ok, voor de schaal redelijk betaalbaar spul. Zijn volgens mij iets tussen de 160 en 180 euro..

Maar eens een klein beetje over de gebruikte materialen.Dee eerste laag is de fade, poging om zo'n wagen wat fletser te laten ogen. gebruik hiervoor de Vallejo washes. Omdat puur wit niet werkt op een roodbruine ondergrond meng ik er altijd een beetje kleur doorheen en probeer wat in de buurt van de kleur van de wagen te komen..maar dan wat lichter..in dit geval dus wit met dark rust..



Het dak is volledig gedaan met een AK interactive paneliner in dit geval de kleur voor wintercamouflage vind dat vage groen grijze kleurtje wel wat hebben. Vol erop en en even laten drogen daarna met een make-up spons het teveel verwijderen..



Omdat dit gebakje door de Europ opdruk niet zolang in dienst is, ding is ergens in '60 gebouwd, en ergens rond eind '64 zijn die plakkaten alweer veranderd. Een van de redenen waarom de fade niet zo intensief is. Maar met wat diensttijd achter de rug zal er wel her en der wat smeer en vuil zich opbouwen.Gebruik hiervoor de  AK interactive straking grime for panzer grey, een wat meer bruinige tint. Gebruikelijke opbrengen en het teveel weer verwijderen.



Het verwijderen en streaken doe ik met een odourless thinner, van AK, Ammo, Abteilung 501 of wat dan ook. Duur denken velen, tsja zolang je dat spul niet als schoonmaakmiddel voor je penselen gebruikt doe je er aardig lang mee. Het is stukken zachter als de bouwmarkt rommel, dus tast het je onderlaag minder snel aan. Wat ook te gebruiken is zou de kunstenaars rommel zijn van bv Winsor & Newton....





Wat zijn nu de voordelen van dit enamel spul. Ze drogen redelijk snel , dit in tegenstelling tot olie verven maar zijn op dezelfde manier te bewerken. Zoals bv het deurtje, na de foto's was ik daar niet echt tevreden over en heb hem dus met een vochtige penseel nog maar eens gedaan. Verder geen product toegevoegd maar puur het gene er al op zit bewerken. Dit gaat je niet lukken met een acryl wash, daar is droog echt droog. Toch is de enamel ook na een minuut of 5 al tastbaar droog, dus je kunt aardig doorwerken. Voor een volgende laag houd ik wel een droogtijd van een 24 uur aan..


Graag gedaan.

Toch maar effe het deurtje gedaan wat me niet beviel, platte kwast in de odourless thinner, wat droogmaken op een vel keukenrol en aaien maar, bevalt me beter..



Gelijk de rest van het bakkie maar aangepakt met dezelfde AK rommel





Vanwege de Europ markeringen en het feit dat het ding in 1960 gebouwd is, dus maar 4 jaar maximaal dienst heeft gedaan voordat de UIC markeringen gemeengoed werden wil ik niet te heftig op deze gaan..
Samen met het andere bakkie uit '53



Met AK interactive interior streaking effects maar eens wat vuil en smeer op de aluminium luiken op de zijwand.



Tevens nog een  pinwashed op een aantal klinknagels met hetzelfde spul, er zitten wat subtiele kleur nuances in deze producten.



Daarna met AK's Shafts grease and Bearings wat vettigheid op de wieldingen gesmeert, ziet er wel aardig uit.




Zo, dat was het weer......voor nu..

Prachtig Martin, de hele subtiele weathering is veel moeilijker dan het er uit laten zien alsof het elk moment kan ineenstorten, en dat subtiele is je erg goed gelukt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dank je !!

Sneak peak...spoor 0.





testbakkie, met de volgende een artikel denk ik zo..


Ben eigenlijk wel een keer klaar met de twee spoor 1 wagens. Soms kun je beter stoppen dan dat je maar verder en verder gaat..



Nog effe wat t op de buffers, AK burned jet engine pigment in combinatie met shafts and bearings grease..





Op het andere bakkie een nieuw Vallejo product oor vettigheden..





Ziet er in mijn ogen ook ok uit, ook maar eens combineren met burned jet engine pigment en op de buffers smeren als vetresten..





Voor de rest heb ik het stalen frame op deze wat zwaarder aangezet, ding draait al iets meer jaren mee als de andere, en heb hiervoor Panpastel raw umber extra dark gebruikt, een leuk medium om snel resultaat te behalen. Soort an pastel of pigment maar met een iets betere hechting.



Zo dat was het voor dit project, heb er nog 4 liggen waar ik er 2 binnenkort eens aanpak.
Tussen door wat knoeien aan schaal 0 wagentjes, van Brawa, lekker gedetailleerd en de schroefkoppelingen worden meegeleverd.Zou alleen ik niet zijn als dan ook de andere op de Lenz gebaseerde er compleet uit moet..stoort me als er zoals bij de MBW er van die blokjes op de foto te zien zijn.



Basis laag met de airbrush met  AK and Ammo trackrust primers.
En nu de geilste, dat ding is zo geel dat het zeer doet aan je ogen.



Nog wat te zien aan de binnenkant maar eerst eens een fade met een Vallejo white wash





Daarna een basic pin wash met Ammo wash for DAK..beetje bruin stoffig kleurtje..

That's it for today folks !!

Goed om te weten wanneer je moet stoppen de verleiding is inderdaad groot om teveel te doen.

Vind het vet op de buffers wel veel heb het nog nooit zo gezien wel op het deel wat in en uit schuift. De schotels zijn vaak roestig en bij veelvuldig gebruik blank metaal in het centrum van het schuiven langs elkaar heen. Verder wel een mooi goedje dat vet.

JohnT


Nou John als je goed kijkt zie je vaak een flinke klodder grafietvet op de schotels..

juli 04, 2016, 11:32:49 #29 Last Edit: juli 04, 2016, 16:00:16 by dutchbuilder
Ik krijg een flink minderwaardigheids-complex als ik naar die foto's kijk. jeetje wat goed.

Ton
Erare humanum est