Dirty Stuff

Gestart door milocomarty, april 01, 2016, 01:57:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Topic over weatheren in elke schaal..

Laatste werk in uitvoering een DB boxcar 1:32..







Vale groene kleur door er een  Vallejo modelcolor white wash, 50 /50 verdund met de airbrush op aan te brengen, spuiten in meerdere dunne lagen. Ene paneel iets meer als het andere.
Vuil opgebracht met AK interactive paneliners for white and winter camouflage.
Stof AK interactive dust deposit brown earth deposit.
Dak is ook gedaan met paneliner for white and winter camouflage niet te zuinig opgebracht en het overtollige en niet gewenste weer verwijderd met een make up spons.
Streaking effecten met een kwast iets vochtig gemaakt met Ammo by Mig odourless thinner in een neergaande beweging, de enamel wash een 5 a 10 minuten laten drogen voor de streaking effecten..


Net echt Martin! Je maakt er weer wat moois van.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Thanks ! Hierna weer wat USA spul..

Vandaag eens fijn verder kloten met die grote bak. Toch een aardig fijn schaaltje om in te werken. Meer viezigheid op het dak door nog een laag AK paneliner for winter camouflage. Onderstel maar eens compleet in de AMMO trackwash gezet met wat accenten op de veren en omliggende delen door crusted rust deposits dark en medium van AK...Her en der de klinknagels wat aangezet met streaking rust van Ammo en een dark brown wash for green vehicles..













netjes Martin
ik heb ook nog wel een paar grote wagens O:-)

wat is dat zwart nu achter die geleiding-strips (van die luiken) , lijkt net een soort schaduw

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

netjes...
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zit in het karretje Cor, is een naad waar die strip in valt..

Toch raar zo'n lelijke koppeling bij zo'n grote schaal. Het verraad het model anders ou het veel echter lijken
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: milocomarty op april 03, 2016, 20:00:54
Zit in het karretje Cor, is een naad waar die strip in valt..
zou je voor zo'n grote schaal niet verwachten dat het zo zichtbaar is, of valt het in het echt wel mee (foto veraad altijd zoveel)

ja die koppeling is wel erg aanwezig, beetje zonde.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Oh, die koppelingen..die zijn op dit moment makkelijk om het model vast te pakken, daar komen nog werkende schroefkoppelingen op..

En het volgende slachtoffer staat al weer op m'n werkbank, wel een klein ding vergeleken bij die Duitse bak, wel weer een boxcar en in dit geval een Intermountain in HO. De eerste stappen zijn eigenlijk niet zo spannend, beetje prutsen en klussen met masking tape om wat stukken af te plakken. Letters wat vervagen met een glasvezelpotlood en daarna met de airbrush er een aantal laagjes Vallejo modelcolor white wash overheen blaffen om die verbleekte vage kleur te krijgen. Soms denk ik dat ik wel eens een beetje te ruig te keer ga maar denk de kleur weer wat naar boven te halen door er een algehele donkerbruine wash overheen te blaffen. Zo niet heb ik een test gedaan, probeerde de letters wat te vervagen, en de Vallejo airbrush cleaner tast de onderliggende originele verf niet aan maar verwijderd wel de white wash.






Als je langs het model kijkt zie je dan geen krassen van het glasvezelpenseel? Heb het ook is gedaan maar had wel krassen. Mooi stukje werk weer.

JohnT

Dagje schilderen op een deurtje..nog wat filters, washes en andere zooi..


Wat geknoei in de grotere schalen, Vallejo washes, Ammo en AK enamel meuk en leuk !! Panpastels...