switchers voor Quincy

Gestart door GTKlaas, maart 08, 2016, 20:43:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoals ik in mijn voorstellen aangaf ben ik bezig met de Quincy RR. Ik heb besloten dat de maatschappij over drie switchers beschikt. Ik heb de drie van verf ontdaan en opnieuw gespoten. Inmiddels ben ik bezig met decals. Probleem  is wel het maken van witte decals. De cijfers heb ik op wit afgedrukt met een zwarte rand waarna ik ze heb uitgesneden. Alle drie de diesels zijn van proto. Ik heb de uitlaten ingekort. Ik moet nog verder bouwen maar wilde toch eea laten zien. Als iemand een goed idee heeft hoe ik witte decal kan afdrukken dan hoor ik dat graag. Ik heb nummer 11 inmiddels voorzien van letters van de houtzagerij in Quincy. Die zijn overigens in het echt ook eigenaar van drie switchers. De 11 (00) is eigenlijk in de kleuren van de Southern pacific en is door de  Sierra pacific Industries aangekocht destijds ter vervanging van hun G44.
Foto's zijn misschien niet van de beste kwaliteit,excuus daarvoor.

witte letters uitprinten, Ja dat is een probleem.
De enigste manier die ik kan bedenken is zeefdruk.
Kijk eens bij San Juan Decals, die gebruik ik voor witte belettering.
http://www.sanjuandecals.com/index.htm
En dan gebruik ik decal medium van Valejo om de decals-achtergrond redelijk onzichtbaar te maken.

Ton
Erare humanum est

Er zijn wel printers (alps) die het kunnen maar om voor wat decals zo'n printer aan te schaffen is ook weer zo wat.

Als het om het cijfer gaat kun je deze printen op stevig papier en dit als sjabloon gebruiken, de cijfers kun je dan met het sjabloon spuiten.

Een andere manier is bestaande decals verknippen om de juiste letters/ cijfers te verkrijgen en deze te combineren tot de gewenste tekst.

JohnT


Ik schreef foto's. hier de drie achter elkaar.