Standard Oil Field in HOn3.

Gestart door usarene, februari 22, 2016, 20:04:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Hallo.

Hier nog wat foto s van de vorderingen van S.O.F. in Hon3.
De bedrading is wat gefatsoeneerd en de draaischijf krijgt ook wat vorm.
Ook de wisselaandrijving is gereed, zoals altijd simpel met de hand te bedienen via oude spaken met de nippel als mooi klein knopje als houvast
De rand van de pit ga ik bekleden met bielzen in plaats van de altijd aanwezige betonnen rand, is wel veel meer werk maar is weer eens iets anders.
Op het dek van de draaibrug ga ik planken maken en misschien nog een soort van leuning, ik kijk wel.
De bediening ga ik maken via een worm en wormwiel en ook weer met de hand te bedienen.

Groeten van René, s.t.e.


Hallo.

Hier wat foto s van de vorderingen van S.O.F.
De draaischijf wordt gewoon met de hand gedraaid, zoals in werkelijkheid ook gebeurde, alles een beetje na bootsen toch?
De wisselbediening is goed te zien en ook de aansluiting om de baan te kunnen bedienen.
Voorzichtig begonnen met het aankleden van het geheel, het leukste werk om te doen.
Er moet nog een watertoren en wat laadperronnen gemaakt worden en nog e.e.a. , tijdens het bouwen komen de plannen vanzelf wel weer.

Groeten van René.


Leuk om het zo te zien groeien.

Ton
Erare humanum est

Goed begin is het halve ............
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hallo.

Zoals te zien was op vorige foto,s horen de twee bakken eigenlijk aan elkaar vast, als één lange module.
Omdat deze lange module de plaats in kan nemen van andere delen van deze baan, bij afwezigheid van de eigenaar bijvoorbeeld, is het belangrijk dat hij, de module, aan beide ronde bakken aan kan sluiten.
Vandaar dat er ook een draaischijf nodig was, einde van de lijn dus omkeren die locomotief!
Om een en ander te laten zien heb ik foto,s gemaakt van beide mogelijke aansluitingen, de aankleding is nog heel basis maar laat zien hoe het ongeveer gaat worden.
Foto 1 en 4 laten de aansluiting rechts zien, foto 2 en 3 de linker aansluiting.

Groeten van René.

Leuk die jaknikker  :D Verder ziet het er ook weer strak uit 8)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ziet er goed uit Renè.   Is weer heel wat anders dan die grote schalen  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Het ziet er allemaal goed en mooi uit. Wel een beetje kaal, maar zo ziet het landschap dat jij uitbeeld er natuurlijk uit.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

nice  8)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi Poul.

Of het landschap er zo uit ziet weet ik niet, ik denk dat er ergens wel zoiets zal voorkomen maar zo zie ik het in mijn fantasie helemaal voor me.
Het is inderdaad wel wat kaal maar dit is eigenlijk een beetje de basis en soms is minder gewoon meer.
Er moet nog een laadperronnetje , kantoortje en een watertoren op komen en vergeet ook de stroom palen niet maar de zin en tijd ontbreekt een beetje om dat nu te maken.
Het eerstvolgende wat ik ga doen is de achtergrondplaten maken en zorgen dat de bakken transportabel worden.
Ook ben ik nog bezig met de verlichting, dat zijn allemaal zaken die op dit moment belangrijker zijn
Het is de bedoeling dat dit deel met nog andere bakken te zien is tijdens de Smalspoormodelbouwdagen in het museum te Katwijk /Leiden en dan is het leuker om in ieder geval de basis bekleed te hebben.
Ik neem aan dat je nu een beetje begrijpt waarom de boel nog een beetje kaal is!

Groeten van René.

Als het toneel te vol is zie je de acteurs niet meer.

Ton
Erare humanum est