Standard Oil Field in HOn3.

Gestart door usarene, februari 22, 2016, 20:04:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allen.

Tijdens een bezoek aan wat Amerikaans HO treingeweld is geprobeerd mij om te praten om mee te doen met een gezamenlijk HOn3 project en dat is aardig gelukt maar dat is niet zo heel erg moeilijk bij mij.
Dat gaat dan zo van,, Joh René, je moet eens even mee lopen, dan laten we je ons HOn3 baantje even zien, misschien ook wat voor jou?  ,,
Omdat een ander nog  ,,Ik heb nog wat olie dingetjes liggen ,, riep, besloten we dat het eventueel dan iets met olie moest gaan worden.
Weer iemand anders vertelde dat hij nog wat wissels en rails had en nog wel een bak extra wilde bouwen zodat er wat gerangeerd kon worden en gelijk meer rijlengte gecreerd werd.
Ik zou dan de scenery voor mijn rekening moeten nemen en het sporenplan.
Nou, dan is het moeilijk om nee te zeggen toch?
Het draaide er op uit dat ik diverse gebouwtjes en machines heb gebouwd, de boortoren is gelukkig door Easthouse gemaakt.
Nou, ik heb heel wat onderzoek gedaan naar het olie gebeuren en er heel veel over geleerd, van de kleur van de vaten, werking boortorens en ja knikkers, eigenlijk te veel om hier te noemen.
Het zou dus een soort woestijn achtig gebeuren moeten worden, best wel leuk om te doen.
De eerste 2 fotos laten de proefopstelling zien met de gebouwtjes, boortoren, weg ect.
De 3e foto laat de pijpleiding in aanbouw zien, houten staafjes van rond 2 mm met 2 mm ringetjes aan de uiteinden gelijmd, het was te simpel om alles onder de grond te laten verdwijnen.
Omdat ik nog een oud tankje van een HOn3 tankwagon had met de naam STANDARD, dacht ik aan de naam Standard Oil Field kortweg S.O.F. voor de bakjes en daar was iedereen het mee eens, nu niet gaan zeggen ,, wat een sof is dat gedoe!,,
Voor de wisselaandrijving, simpel met handbediening , heb ik steunen in 3d getekend en laten printen, het leren tekenen en in praktijk printen is een bijkomend extra!
Word vervolgd.

Groeten van René.

Hallo.

Hier nog wat vorderingen van S.O.F.

!e foto toont een overzicht zoals het ongeveer moet gaan worden.
2e foto De STANDARD tank waar de baan naar is vernoemd.
3e foto toont een begin van de tankwagon vul installatie, het grote pomphuis en de opslagtank.

Groeten van René.

ziet er al leuk uit Rene

ga je deze baan ook een paar beurzen mee opfleuren?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Cor,
De aanvulling van René komt in het najaar bij onze opstelling Smalspoordagen aan Valkenburgse Meer (bij Katwijk); Coen en ik staan daar met HON3 en daar is René nu ook bij gekomen.

Groet, Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

klinkt leuk Jaap
zal kijken of ik vrij ben , zijn er al data's bekent?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi Cor (en anderen),

Houd maar vast dat weekend vrij:
24 en 25 september: Smalspoormodelbouwdagen (*)
Ook al weer enige jaren een traditie, maar altijd leuk met elk jaar weer een nieuw programma van grote en kleine banen en diorama’s.
* Toeslag van 1 euro per persoon op de normale toegangsprijs

groet, Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

staat genoteerd Jaap
bedankt
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hallo.

Zo is het maar net Jaap, nog bedankt voor het ompraten en je weet maar nooit wat er nog gaat gebeuren.
Hier nog wat foto s van S.O.F. want er is al heel wat werk gedaan maar er moet ook nog heel veel gedaan worden.
1e toont het interieur van het kleine pomphuisje, zo maar wat verzonnen en het mooie is, je ziet er nu bijna niets meer van!
2e toont het bovenaanzicht van het grote pomphuis, hier worden tankauto s vanuit het veld gelost en de tankwagons geladen.
Met een soort lier worden de wagons stuk voor stuk onder de vulpijp getrokken.
3e toont de werkende ja knikker met afsluiters en nood opslag van olie omdat de pijpleiding lek is en deze leiding is afgesloten.
Er moet nog een werkploeg bij komen maar alles op zijn tijd.

Groeten van René.

Wordt leuk.
Nu nog wat oil spills en een meertje olie.
Die boys namen het niet zo nauw met het milieu.

Ton
Erare humanum est

Hi Renè

Goed bezig. Is weer heel wat anders dan dat "grote spul" scheeld in ieder geval wel rails spijkeren  ;)

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Ik zie dat je ook de vervuiling heb t nagebootst. Mooi zo...
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hallo.

Hier nog een paar foto s van de bakken.
2e toont een totaal overzicht maar er moet nog heel veel gebeuren maar het leuke werk gaat nu beginnen, e.e.a. detailleren.
1e toont een andere pijpleiding en wat plantjes, die stonden er genoeg.
Bart en Ton, er komt nog meer smerigheid aan, zie plan boven.
John T, het is inderdaad een leuk project en eens heel wat anders voor mij : ander onderwerp en andere schaal en dat is wel weer even wennen.
John LC., ik weet niet wat mij overkomt, in één dag lag het hele sporenplan, wel met hulp van Johan, Coen, Aaike en Jaap maar toch! en ik ben nu ook extra blij met mijn brilletje, wat een gepriegel soms !
Nu gaat het wel weer even duren met de foto s, eerst maar weer wat gaan doen, ook Flat Hill heeft nog wat in petto voor mij.
Volgens mij gaat er iets mis met de volgorde van de foto s maar dat zien we wel weer.

Groeten van René.

Lekker sfeertje.
Alleen niet te vol maken.

Ton
Erare humanum est

Hallo allen.

Eindelijk is er weer wat nieuws te melden over de Standard Oil Fields bakken in Ho n 3, s.o.f. voor het gemak.
Het is al weer even geleden dat ik aan deze bakken heb gewerkt en er is ook veel gebeurd in die tijd en niet allemaal even leuk maar dat is nu eenmaal zo.
Na diverse overleg sessies hebben we besloten dat er een uitbreiding moet komen met een draaischijf en die uitbreiding moet ook nog aan beide hoekbakken passen.
2 Lange bakken en de rails zijn inmiddels gemaakt met een deel van de wisselaandrijving.
Ook aan de originele bakken is nog wat gedaan, denk dan aan gebouwtjes afmaken ect.
Wat foto s maken e.e.a. wat duidelijker.

Groeten van René.