Broadriver and eastwood

Gestart door marco1974, februari 21, 2016, 20:08:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Na een aantal jaar in een buurthuis wekelijks de baan op en afbreken of enkel aan 1 module werken, hebben we 16 jaar geleden onze intrek genomen op een zolder van 1 van onze leden. Deze zolder heeft een vloer afmeting van 8 bij 15 meter. Samen met de al reeds bestaande modules hebben we dit in de loop der jaren verder uitgebreid naar een baan die nu bestaat uit 3 niveaus .

De naam van de baan is Broadriver and Eastwood, wat een verbastering is van Breda en Oosterhout (de meeste leden kwamen hiervandaan). Deze baan is gebouwd rond te twee fictieve steden welke liggen in het midden van Amerika.

We vinden het leuk om de baan te delen met jullie en de voortgang hier regelmatig te laten zien.
Mochten er mensen zijn die de baan een keer in het echt willen zien, zijn ze van harte uitgenodigd, stuur even een PM dan kunnen we wat regelen.

Hieronder wat foto’s van de baan zoals deze er nu uit ziet.

Meer foto’s zijn te vinden op facebook onder de naam Broadriverand Eastwood.

we houden jullie op de hoogte van de vorderingen van de baan.

Groetjes

Marco

http://i1168.photobucket.com/albums/r493/Broadriverand_Eastwood/WP_20151222_20_40_51_Pro_zpssfadlzsn.jpg

http://i1168.photobucket.com/albums/r493/Broadriverand_Eastwood/DSC_0018_zpsg1psbuiz.jpg

http://i1168.photobucket.com/albums/r493/Broadriverand_Eastwood/WP_20151222_20_41_53_Pro_zpszix6tazy.jpg


Marco
leuk initiatief, ben benieuwt naar wat meer info en foto's
misschien heb ik het gemist maar welke schaal is het ?

bouwverslag of wat meer info van huizen en rollend materiaal (info en zo) is ook altijd leuk

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden


Mooi Marco , zou willen dat wij zo'n initiatief in de buurt hadden.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Dat ziet er goed uit. Breda is voor mij niet zo ver weg. Ik kom dan graag een keer kijken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Bedankt allemaal voor de jullie reacties, hier wat meer informatie over de baan.

Al het landschap en gebouwen maken we zoals het in de jaren 50/60 van de vorige eeuw zou kunnen voorkomen. Dit geeft ons de mogelijk om zowel stoom als diesel locs te kunnen laten rijden.  Sta alleen niet gek op te kijken als je in de toekomst op de foto’s of video’s een rij SD70ACE’s met doublestack container voorbij ziet komen. Voor ons is het belangrijk dat we lol hebben in het bouwen en rijden met treinen.

De baan zelf staat op een zolder in Zundert, voor degene die hier niet uit de buurt komen, dit ligt net ten zuiden van Breda tegen de Belgische grens.

In de toekomst willen we jullie op de hoogte houden van de vorderingen van de baan en ook bouwverslagen van gebouwen en landschappen die nog gebouwd gaan worden.

Iedereen is van harte welkom om een keer te komen kijken, we hebben normaal gesproken op dinsdag avond onze bouw/rij avond. Als je langs wilt komen, laat het dan van te voren weten via een PM’tje.

Even nog een klein vraagje voor de groep, hoe krijg ik de foto’s goed op het forum ipv alleen een link. Ik werk met photobucket, alleen heb ik er nog niet al te veel ervaring mee. Ook wel even op het forum gekeken of ik iets kon vinden, zonder succes of ik heb niet goed gekeken.
Groeten

Marco

op photobucket staat rechts van de foto Share this Photo. Daaronder een optie voor IMG. Klik met de muis in de balk daar rechts van, waar staat
[ URL = http ://    je ziet dan kort copied en de kleur wijzigt.

met CTRL+V paste je het gekopieerde hier in je post.

Vb.

Over.

Jeroen

Hoi Jeroen,

Bedankt voor de tip, kan niet simpeler zijn.

Marco

Ziet er erg mooi uit die zolder. Ik woon in Baarle-Nassau dus een bezoekje zit er zeker aan te komen. Leuk ook om te merken dat er meer mensen zich in de grenstreek bezig houden met Amerikaans sporen.

Hele mooie ruimte
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hier een update van de baan,

we zijn met een aantal mensen met wat nieuwe projecten begonnen, te weten een siding aan de buitenkant van het dorpje Seven mountains, hier komt een scrapyard en een feed mill. De rails provisorisch even neergelegd samen met een kartonnen uitvoering van de feed mill. We gaan voor de Feed mill van Walthers.





Een tweede project waar we dit jaar aan zijn begonnen is de plaatsing van de Walthers Bascule Bridge, De brug hadden we al jaren in ons bezit en was ook al compleet gebouwd. De brug zal een kanaal gaan overspannen en echt gaan werken. hieronder een paar foto's van de eerste plaatsing. De brug past bijna, er moeten nog wat rails naar de brug toe worden opgehoogd.





De zijkant van het kanaal wordt bekleed met de damwanden van Faller, voor het water gaan we van Noch het modelwater en water effects gebruiken.

Voor de aansturing van de brug ben ik nog wat opties aan het uitzoeken, handmatig met een 6 volt voeding met een DPDT schakelaar of via DCC. Daarnaast werkt de eindschakeling in de brug zelf naar mijn mening nog niet helemaal zoals het zou moeten, dus hier zal nog wat fine tuning moeten gebeuren.

Als laatste wil ik nog een foto delen van een kolen bunker die nog in aanbouw is, hier zijn we al even meebezig omdat degen die hem aan het bouwen is, niet altijd aanwezig is.



In de komende weken zal ik weer wat posten als er vooruitgang wordt gemaakt.

groetjes

Marco







Lekker bezig.
Dank voor de update.

Ton
Erare humanum est

Mooi om te zien wat jullie doen, dank je.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N