H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ik weet niet waar je het voor nodig hebt (dat is toch die piepschuim blokjes waar je hellingen mee maakt) maar met piepschuim (vraag elke willekeurige tv/radio zaak maar) kun je dat toch zelf snijden/maken?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ja dat klopt wel dat je het zelf kunt maar niet zo in bochten wat me aanspreekt maar als het niet te krijgen is hoord het idee op  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

lijkt me als je eerst een oprit snijd en daarna kleine puntjes er uit aan de zijkant dat je het zelfde resultaat krijgt.

breekt het met buigen is ook niet erg, gewoon naast elkaar zetten en lijmen

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op januari 29, 2016, 20:59:59
lijkt me als je eerst een oprit snijd en daarna kleine puntjes er uit aan de zijkant dat je het zelfde resultaat krijgt.

breekt het met buigen is ook niet erg, gewoon naast elkaar zetten en lijmen

Cor

Ik ga  dat zeker volgede week eens klein testen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 29, 2016, 21:39:10 #34 Last Edit: januari 30, 2016, 10:38:09 by dutchbuilder
Ik zou zo'n smelt zaag gebruiken om het piepschuim te snijden.
Vervolgens zou ik een snij mal maken door twee planken net zo lang te maken al de helling en dan schuin zagen.
Die op een plank spijkeren met een tussen ruimte voor de piepschuim plaat.
Een soort van verstekbak.
Piepschuim plaat ertussen en langs de helling snijden.
Kan je niet fout gaan.
En dan wat Cor zegt hapjes eruit het geheel te kunnen buigen.
Erare humanum est

Citaat van: ger deguelle op januari 29, 2016, 20:49:26
Ja dat klopt wel dat je het zelf kunt maar niet zo in bochten wat me aanspreekt maar als het niet te krijgen is hoord het idee op  ;)

Je kunt het zelf wel maken.

Snij de helling uit piepschuim, de helling moet ook de breedte van het spoor (dijklichaam) hebben. Snij vervolgens met een blokhaak gelijk aan de onderkant van de helling de heling om en om in tot de helft met een tussenruimte van ongeveer anderhalf centimeter. Hiermee wordt jou helling buigbaar.

JohnT

januari 30, 2016, 11:37:44 #36 Last Edit: januari 30, 2016, 11:54:41 by ger deguelle
Wat ik vandaag niet verwacht had heb ik toch ontvangen de rails 20 stuks ik hoop dat ik goed gerekend heb  :o



Ik wil voor het raam op 4 cm hoger komen dat ik daar een soort berg pass kan maken zie foto :



Maar om daar zo te komen moet ik dus op 2 mtr 4 cm omhoog als ik het goed heb moet dat kunnen toch ?




M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

januari 30, 2016, 12:08:24 #37 Last Edit: januari 30, 2016, 12:14:05 by dutchbuilder
FF uittekenen in Anyrail.
Bij start de hellingen en percentages inschakelen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 30, 2016, 12:08:24
FF uittekenen in Anyrail.
Bij start de hellingen en percentages inschakelen.

Ton

Heb ik gedaan maar zie niks of dat zo kan ,dat ik op 2 meter 4 cm hoog kan morgen ff kijken
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

4 cm omhoog in 2 meter is 2% , dat is makkelijk te doen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

thx mannen voor de hulp , ben veel aan het uitrekenen  van hoe en wat te doen zo ben ik ook aan ket kijken voor de brug met de trestel om de 5 cm een trestel maar nu naar het werk voor nog meer denk tijd  ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vanmorgen heb ik de helling gemaakt 2 meter lang hoogte 4 cm ,maar kan nu niet verder moet wachten tot ik weer platen kan hallen bij Hornbach als ik vrij heb woensdag  :-\




Omdat ik het zit gedeelte in de voorkamer heb zie ik straks ook veel meer van de trein daarom heb ik me dat bedacht ,maar gister op het werk ook veel op internet gezocht naar voorbeelden van zoon baan naar landschap aankleding maar meestal kom je alleen maar een plank rond om met trein er op .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Die helling zou ik zowiezo aan de zichtkant afwerken met ballastbed en links en rechst wat gras. Dat zal niet meevallen, weinig ruimte zo te zien.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat wilde ik qel inderdaad doen Bart maar ik heb nog geen plafond baan gevonden die aangekleed was , ben ook aan het kijken hoe ik zo goed mogelijk rotsen krijg zonder gips te gebruiken .
Ik wil het zelfde gebruiken wat ik als ondergrond heb gebruikt .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf