H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denk je aan de onder- en bovenkant van de helling, dat die vloeiend naar vlak overgaat?
Er lijkt op de foto nogal een knik in te zitten.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Idd, een helling is een curve en geen rechte lijn.

Ton
Erare humanum est

Dat klopt dit ga ik weg werken als ik de rest van de platen thuis heb dan moet ik boven wat gaan schuren en onder een spie platsen voor een goede overloop naar de brug toe .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

sleuf in de onderplaat maken en dan de hellingbaan daar in plakken .
Dan omhoog buigen naar de helling , heb je een hele mooie overgang.
De natuurlijke spanning van het materiaal gebruiken.
Ton
Erare humanum est

Heb vanmorgen eens een test gedaan met de eerste rotsen op het gedeelte van de helling naar dat ik gister op het werk veel filmpjes heb bewonderd van hoe en wat .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: JohnT op februari 01, 2016, 18:52:24
Materiaal?

JohnT

Het zelfde wat ik ook onder de rails heb 2 cm isolatie .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Oh , ik dacht dat ziet er uit als purschuim.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op februari 01, 2016, 21:53:36
Oh , ik dacht dat ziet er uit als purschuim.

Nee ik ga geen pur gebruiken in de woonkamer .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ben vanmorgen naar Hornbach geweest voor het project van Claudia mee verder te gaan en een beetje van mij  ::) ik heb nu de twee hellingen er in liggen met de railbeding ook meteen .




Ik ben ook aan het kijken hoe ik verder ga met de rotswand met div platen op elkaar te stapelen kwa hoogte en ik denk dat ik ook wat dikke platen er tussen doe voor de grote rotsblokken .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik zie wel een hobbel, kijk daar wel mee uit probeer het strak te houden wagons kunnen ontkoppelen op zo'n hobbel. En dan rolt alles achteruit de helling af de rest kun je raden.

JohnT

Heb vandaag een beetje er aan gewerkt weer de rails neergelegd van brug tot brug ,  en al mijn afval stukken verwerkt in de berg moet alleen nog bewerkt worden maar wij zij er nu al tevreden .



Heb hem ook al laten rijden en hier en daar aanpassing gedaan met hobbels en zo maar mijn oud beestje rijdt en Claudia vond het super en daar doe ik het voor .

https://youtu.be/PFYIrzy3Noc
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

februari 03, 2016, 15:03:24 #57 Last Edit: februari 03, 2016, 15:07:32 by dutchbuilder
Je gaat weer als een speer Ger.
Je zou de bergen wat over de rand kunnen laten hangen dat breekt de rand.
Heb ik ook gedaan bij de bovenste verdieping van mijn baan.

Ton
Erare humanum est

Nou Ton ik ga zo snel omdat het zicht veld van Claudia heel snel achter uit gaat haar goede oog is nog maar 40 % .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vandaag weer een paar uur aan de baan in de woonkamer gewerkt eerst ff krassen en schuren :



Toen ik hier mee klaar was heb ik de hele berg zwart gemaakt , nu kijken hoe we verder  gaan met de  kleur  straks eens kijken op het net .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf