OntraXs! 2016

Gestart door milocomarty, januari 17, 2016, 19:44:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo mensen,

We weten als team dat jullie vol ongeduld zitten te wachten op wat er op OntraXS 2016 te zien zal zijn. Wel, we hebben weer ons uiterste best gedaan en denken voor de komende editie een mooie selectie van modelbanen gescoord te hebben. De terechte kritiek van vorig jaar dat we veel kleine banen hadden hebben we ons ter harte genomen en flink gezocht naar ook de grotere banen met meer rijverkeer. De nadruk ligt hierbij wel ongewild meer op H0 maar daar is denken we niets mis mee. Het is en blijft de schaal waar gewoon het meeste in gebouwd wordt.

Hierbij de 27 banen voor 2016. Opgesomd met naam van de bouwer, naam van de baan, de schaal en het land waarin de baan gesitueerd is:

1   Gerbrand Haans            Kaloonga                           H0e     Australië               
2   Gerard van der Weijer   Wijndistilleerderij de Pionier H0e     Duitsland                       
3   Michael Kirsch               Elitze-Hafen                     N        Duitsland                       
4   Franz Rittig                   Franzburger Heidebahn     H0      Duitsland                       
5   Michel Kohler                Chemin de Fer de Bertoud 0e       Frankrijk                           
6   Peter Goss                    The Worlds End                H0      Engeland                         
7   Fredy Coenen               The Fridge                        H0       Amerika                         
8   MSM Roermond             Stirmouth & Southern       0N30    Amerika                     
9   Gerrit Schoenmaker       Western Rhapsody            H0       Amerika                       
10   Hans Peters                   Berekvam                      H0       Noorwegen
11   Jan van Munster            CFV Colombier-le-Vieux   H0m     Frankrijk                     
12   Mike Carter                   Red Hook Bay                 H0       Amerika                           
13   Roderik Vanderkelen      Boilliere                         N         België                                                   
14   Steef van der Straeten    Midsommar pÃ¥ Högskogen H0      Zweden                       
15   Lech Lewinski                Polska Makieta                H0        Polen                       
16    Didier Mozer                 Trinca-Vecnou                0/0e      Frankrijk                         
17   Hans Louvet                  Klutz                             H0        Duitsland                         
18   Eric Goasdoué               La Gare de Primeri          H0         Frankrijk                 
19   Tjorben Fleckner           Beyenburg                      N          Duitsland                         
20   Ulrich Slovig                 Beautiful South Africa       H0        Zuid Afrika                                 
21   Ton Trip                       Tripton by Sea                 0          Engeland     (Scale 7 layout)                             
22   Phillippe Gabard            Larosse Harbouw             H0        Frankrijk                                             
23   Torsten Freyer               Suffridge                        00        Engeland                     
24   Claude Fandel               23rd Avenue industries     P48      Amerika                         
25   Alexander Lehmann       Kleinrhauderfehn             TT        Duitsland                         
26   Bernard Junk                VEB Baustoffenkombinat    IIf        Duitland                           
27   Jack Treves                   Aerial pickles                   0n18    Amerika     
                 
        Volker Geritz                 Demo module Plettenberger Kleinbahn in spoor II           

De lijst met commerciëlen en importeurs/fabrikanten:

1   N spoor store
2   AVT Products
3   Van den Burg beeldproducties / PeArd
4   Maclean Preiser
5   DB Bahnshop
6   Modeltreinexpress
7   HobbyTime BV
8   Anita Decor
9   TSD/ESU
10 Godfather Models & Supply
11 Colle 21 - Hobbimex
12 EpokeModeller Aps
13 TILLIG Modellbahnen GmbH
14 Raboesch models
15 Mazero (Marion Zeller)
16 Roco/Fleischmann
17 Proxxon
18 Gebr. Marklin & cie GmbH
19 Artitec
20 Markenburg
21 Pijp-lines
22 Modelspoormagazine
23 Stoom Stichting Nederland
24 Vrienden van Het Spoorwegmuseum
25 Scaletrading/PIKO
26 Modelbus.nl
27 Horstermodelbouwwereld
28 Digikeijs
29 Magnorails
30 Railzminiworld
31 Railmagazine
32 Modelspoor-shop
33 Railhobby
34 Bentink Apeldoorn
35 Kuijpers HobbyHuis
36 Smalspoor Nederland
37 PicommIT
38 NVBS

Wij hopen op een vruchtbare OntraXS 2016 en hopen tevens jullie allemaal te mogen begroeten op onze prachtige tentoonstelling!

Het team OntraXS:

- Ronald Halma
- Martin Welberg
- Chris van Diesen

Namens het NSM: Jelle Rijnhout

Mooie line-up , dank jullie wel. Mike Carter's Red Hook Bay is een mooie haven baan  met heel veel gebouwen uit super Craftsmen kits, van FSM, FOS en SWSM. Heb onlangs de Nederlandse vertaling voor Mike verzorgd van zijn beschrijving.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

heb ik weer, zijn er een paar mooie usa banen, moet ik werken ::) :-[ :'(

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Geen Nederlands geïnspireerde baantjes deze editie?

Ton
Erare humanum est

Nope, geen NL aanbod wat de criteria doorstond..

Hoi,


Ziet er goed uit. Met maar liefst 3 banen in N. Mike Carter gesproken in Derby op de NMRA convention. Jaaaa... hij bouwt mooie dingen.
Vrijdag's gesnipperd dus we komen zeker.


Groetjes, Wim.

Help me even herinneren, wanneer is het ook al weer?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Thanks. Het zal voor mij de zaterdag of de zondag worden....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Loop er alle dagen rond. vraag me niet waarom  ::)

Gaan ik ook niet doen ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ben er Vrijdag , Zaterdag ben ik Golfen in Portugal  ;D ;D ;D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Loop wel ergens, of zit of sta te lullen...ben herkenbaar aan de badge organisatie  ::)

Maar we hebben een goed aanbod USA en N dit jaar geloof ik..

Moet eens kijken of ik het dit jaar red om een dag er heen te gaan  ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf