Spiegelbeeld

Gestart door BvDoorn, januari 11, 2016, 20:06:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik kreeg gisteren de opmerking dat het komt omdat het focalpoint achter het meertje ligt en niet ervoor.
Ik geef het alleen maar door want die opmerking snap ik ook niet helemaal.

Ton
Erare humanum est

januari 13, 2016, 13:57:47 #16 Last Edit: januari 13, 2016, 14:19:15 by Gerard Wassink
Die begrijp ik inderdaad ook niet Ton, ik denk maar simpel aan een rij bomen aan de overkant van een meer of kanaal. Het spiegelbeeld daarvan staat echt op z'n kop...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op januari 13, 2016, 13:57:47
Die begrijp ik inderdaad ook niet Ton, ik denk maar simpel aan een rij boven aan de overkant van een meer of kanaal. Het spiegelbeeld daarvan staat echt op z'n kop...

Gerard
dit is dus wat ik al had gezegd in het begin van dit draadje. heel simpel sta je aan de overkant van het water zie je de reflectie onderste boven, sta je aan de zelfde kant dan zie je het gewoon weerspiegeld ( tekst wel in spiegelschrift)

Ik ga steeds meer denken aan een geintje van Bart met een tweede spiegel aan de kant van de camera.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: marctje op januari 13, 2016, 14:11:18
Citaat van: Gerard Wassink op januari 13, 2016, 13:57:47
Die begrijp ik inderdaad ook niet Ton, ik denk maar simpel aan een rij bomen aan de overkant van een meer of kanaal. Het spiegelbeeld daarvan staat echt op z'n kop...

Gerard
dit is dus wat ik al had gezegd in het begin van dit draadje. heel simpel sta je aan de overkant van het water zie je de reflectie onderste boven, sta je aan de zelfde kant dan zie je het gewoon weerspiegeld ( tekst wel in spiegelschrift)

Als je aan dezelfde kant van het kanaal staat als de bomenrij, dan zie je helemaal geen spiegelbeeld van die bomen in het water...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Zou het kunnen dat het water iets bol staat, waardoor iets van buiten het water anders reflecteert dan in het water.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N