Cleaning Train Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, januari 10, 2014, 12:55:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maintenance of Way train op Washtown en een overzicht over mijn Classification Yard:

cleaning the tracks
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dat loopt mooi, Gerard. WOW!

Ton
Erare humanum est

Thanks Ton, nu die Europese kleurtjes nog vervangen door MOW yellow...

De Roco en de Dapol wil ik gaan omwerken naar Conrail MOW equipment (wel fantasie, niet naar voorbeeld of zo)...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

gaat weer lekker daar gerard, maar 1 vraagje, moet die poets wagon niet voor de loc? die moet eerst de rails schoonmaken om te zorgen dat de loc netjes stroom krijgt?

Zo werkt het in LGB dus :D

Citaat van: Gerard Wassink op januari 10, 2014, 13:17:42
Thanks Ton, nu die Europese kleurtjes nog vervangen door MOW yellow...

De Roco en de Dapol wil ik gaan omwerken naar Conrail MOW equipment (wel fantasie, niet naar voorbeeld of zo)...

What ever tickles your fancy!

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 10, 2014, 13:26:17
gaat weer lekker daar gerard, maar 1 vraagje, moet die poets wagon niet voor de loc? die moet eerst de rails schoonmaken om te zorgen dat de loc netjes stroom krijgt?

Zo werkt het in LGB dus :D

Bij een tuinbaan kan ik me dat goed voorstellen, maar bij mijn H0 binnenbaan laat ik hem preventief rijden en dan valt het wel mee...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

werkt dat een beetje die Dapol?

Ton
Erare humanum est

Jazeker, kijk maar hieronder.

Toegegeven, hij heeft een tijdje niet gereden, maar dit heeft hij na een rondje opgesnuffeld. Uiteraard van te voren schoongemaakt...



Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dat is veel wat hij nog vind
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Gerard, een tip: laat de stozuiger op kop lopen, dan zuigt die stof,schroewfjes en andere zaken op, dat spaart schoonmaken van je lok en tandwielen. Na de lok de poetswagen.
Is een beproefde methode, trouwens, je ziet wat dat ding opzuigt, echter achter je lok, als je die vooraan laat lopen, zul je zien dat er nog meer vuil komt.(en dus minder in je lok).
Groet,
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

O ja, vergeten bij te schrijven, de schoonmaker van Roco kun je demonteren en monteren onder een oude boxcar als MOW wagen.
Dan heb je meer een Conrail MOW dan die 2-asser.
Gr. Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

januari 11, 2014, 00:26:51 #11 Last Edit: januari 11, 2014, 00:30:11 by Gerard Wassink
Dank je Jaap,

Daar had ik inderdaad ook al naar zitten kijken, om dat blokje er onder weg te halen en het onder een boxcar te hangen...

En de Dapol voor de loc uit duwen ga ik testen. O:-)

Overigens is mijn reden voor deze volgorde dat de Roco railgum wagon uiteraard ook wat debris achterlaat, en de Dapol zuigt dat nu weer op. C:-)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Zal in de loop van de dag een foto plaatsen met een alternatieve reinigertrein.
Moet deze eerst nog maken, vandaar.

Groet, Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.


januari 11, 2014, 11:11:33 #14 Last Edit: januari 11, 2014, 12:00:56 by Gerard Wassink
Citaat van: easthouselumber op januari 11, 2014, 04:11:31
Zal in de loop van de dag een foto plaatsen met een alternatieve reinigertrein.
Moet deze eerst nog maken, vandaar.

Sjonge, je was er nog laat bij Jaap! :o
    (of vroeg natuurlijk...)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop